Etiketter

torsdag 19 september 2013

Idrottsuppgift v.38


1.   Röra sig allsidig har vi gjort under nästan alla lektioner. Hur vi gör det är under uppvärmningen och under lekar eller andra saker vi gör i idrotten. Vi har också planerat, göra det och sedan värdera hur det har gått. Vi gjorde de när vi joggade Gunnesbo-rundan i ÅK 7. Vi i början med att sätta mål på hänsyn till hur mycket vi vill förändra sig. Sedan har vi också orienterat i andra miljöer än där vi är vana. Under lektioner har vi också gått igenom om skador om vad som kan hända i livet.

2.   Vi har inte prata om dopping som man tar sprutor för att muskler ska växa och att det är beroendeframkallandet. Jag som invid har lite fakta att det är farligt med dopping eftersom man kan skada olika delar av sin kropp.

3.   Det är att mina värderingar som jag gör ska vara mer välutvecklade. Det gäller också när jag räcker upp handen under lektionen. Jag behöver bli säkrare på orientering också. Det gäller också att jag behöver bli bättre när vi har plintar och det är genom att gör de mer avancerade uppgifterna för plintarna.


Vad jag vill planera är motorik, spel och lekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar