Etiketter

måndag 9 september 2013

Bokreflektion 2


Nu ska jag ta upp kärleksdelen i min bok och den här veckan har jag läst 2/5

John och Ebba är kära i varandra. Relationen hade varit jättebra mellan båda. När John berättar om att han ska ändra lite schema till nästa termin blir det inte alls bra. Han ska nämligen inte gå i samma klass som Ebba. Han berättar det när Ebba och John är ute kvällen innan han ska på sin språkresa. Språkresan är bara en lögn som han nästan har berättat till alla. Till sist går Ebba efter att hon har gråtit och John tror att det är slut mellan dem.


Lena vill locka Mia att hon blir kär i Tonny men det vill inte Mia. Mia var t.o.m. rädd om Tonny skulle var utanför hennes lägenhet.

John ska stanna tre veckor i lusthuset, där ibland han brukar vara. Plötsligt dyker Mia upp där också. Hon brukar också ibland vara där men båda två har aldrig träffats förut. Själv tror jag att det kommer att sluta att båda två blir kära i varandra. Dem badar tillsammans och Mia kom flera gånger för att se John och det är därför jag tror att dem kommer att bli kära i varandra.

”Hon reste sig och knäppte loss den tunna guldlänken hon bar runt sin hals. Försiktigt tog hon av ringen som hängt på den och lade på bordet.” (S. 72)

Det här väckte mina tankar att det är slutet på Ebba och John för när partnern tar av ringen menar han eller hon att det är slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar