Etiketter

fredag 13 september 2013

Bokreflektion 3 (S.122-174)

Jag tycker att min bok blir allt mer spännande. Själv har jag hela tiden en bild inuti mig.

När de är i Köpenhamn gömmer sig John men samtidigt gör de olika grejer. Han gör nästan två saker samtidigt och det är därför den biten är extra intressant. När Mia vill berätta om en sak för John ser han plötsligt en vän. Jag är nästan helt säker att Mia tänkte säga att hon var kär i John. Allt de här kännetecknar att det händer saker hela tiden.


Vissa dagar går för fort och författaren nämner knappt karaktärerna i boken. Ett exempel är när det är bara några dagar innan han skulle till Köpenhamn och Mia skulle jobba extra. De dagarna nämns knappt i boken. De skulle ha varit bättre om han också skulle skrivit när John inte gjorde speciellt mycket.



När det närmar sig slutet av Johns språkresa börjar tankarna gå genom huvudkaraktärerna. Det gör det inom mig också. Vad ska hända med deras vänskap. Jag blir allt säkrare att John och Mia kommer att ha ett förhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar