Etiketter

tisdag 13 november 2012

Translate from Enlish into Swedish by Mr Ebu Bekr



Min syster har fortfarande inte betalat mig tillbaka
Fråga; Min syster är skyldig mig pengar och hon har inte berätta till mig om när jag de tillbaka. Plus hon köper alltid något nytt och skryter om det. Hur kan jag fråga henne om det utan att verka alltför desperat.

Svar; Det är tid att du möter din syster om dina pengar. Ta några djupa andetag och säg, jag är glad att din ekonomiska sition är bättre nu. När kan jag förvänta få mina pengar tillbaka. Låt inte henne övertala dig om att hon inte har pengarna. Acceptera inte hennes bortförklaringar. Berätta till henne att du vill veta när du vill betala tillbaka. Och om de här inte fungerar, påmind henne att det var bra att era föräldrar hjälpte till med att få pengarna. Det borde göra så att hon tar det seriöst och stoppa med att dra nytta av din generositet.

Hans styvfar spöar upp honom
Fråga; Min bästa vän berättade till mig om att hans mammas man slår honom. Han tror att det är hans fel för att det var han som startade med tjafset. Jag vet inte vad jag ska göra för de bästa.

Svar; Faktum är att din vän har litat på dig är en bra tecken - medge att det är ett problem är hans sätt att be om hjälp. Först måste du berätta till honom att han inte får skylla på sig själv och de andra är att, han behöver få tillgång till hjälp nu, så berätta till honom att du är  orolig. Om din vän vill prata med någon på förtroende, föreslå att han ringer National Domestic Violence Helpline på 0808 2000 247 (Gratis telefonsamtal - öppet 24 timmar).

Min bästa vän - en tjuv?
Fråga; Jag listade ut att min bästa vän har stulit pengar från andra våra vänner och använder dem för att köpa droger. Jag vill inte att konfrontera honom ifall han tror att jag har varit och spionera på honom. Vad kan jag göra?

Svar; Faktum är att din vän har stulit. Den andra faktumet är att han använder droger. Nu låter du honom veta att du vet om de. Om du hellre vill det genom att prata med någon först, ring National Drugs Helpline på 0800 77 66 00 för rådgivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar