Etiketter

torsdag 11 oktober 2012

Utvärdering av jogga runt Gunnesbo

1. Jag joggade snabbare den tredje gången 19:40 minuter. Min mål var att jag skulle jogga på 17 minuter men jag uppnåde inte målet men kom närmare men jag har nog ställt för höga krav på de. När det gäller cykling så var ca. 1.10 minuter från målet och här gäller det samma sak att jag har ställt för höga krav. Hur jag kände mig tredje gången var sämre för att jag nästan kräktes av mjölksyra. Jag tycker att min kondion har förbättras ganska mycket för att när vi joggar innan vi kör någon lek eller stafett så har vi att man ska jogga runt idrottssalen och nu när jag joggar hela idrottssalen utan att stanna men innan när vi började med detta här arbetsområde så joggade jag inte hela rundan i idrottssalen. Min metod har varit när jag börjar bli tröt så joggar jag ändå tills det blir liksom stopp så att jag kan inte kan jogga mer.

2. Jag tycker att min trägningsdagbok har hjälpte att träna mer och nu vet hur mycket jag kan klara. Det är liksom ett kvitto där man ser de här klarade jag i början av ÅK och förmodligen kommer min kondion bli ännu bättre. Jag tränar inte mycket men inte lite heller. Liksom mitt i mellan dem är jag. Jag har många läxor också men jag brukar cykla eller jogga/gå. Min träningsdagbok tycker jag att jag har gjort i bra i från mig. Jag har beskrivit allt de jag kände.

3. Jag tycker att det har varit en bra arbetsområde för att det är viktigt med kondion både nu och framtiden. Kondion gör att vi kan orka mer när vi går, jogga och springer och det kan behövas t.ex en nödsitvasion där man måste springa snabbt och kanske långt också. Jag hoppas att detta kommer igen någon gång. Jag har arbetat mycket och tagit i allt vad jag kan. Jag har tänkte varje dag när ska jag jogga. Jag har tränat att min kondion ska bli bättre och det tycker jag har lyckats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar