Etiketter

söndag 7 oktober 2012

Idrotten torsdagen (4/10-12)

På torsdagen (4/10-12) så hade vi olika stafetter så var att man skulle förbättra sin kondion. Vi hade fem olika stafetter. Vi blev indelade i grupper. Vår grupp började först med att hoppa hop rep. Jag är inte så bra på hop rep men inte så dålig heller. Jag kände att jag jobbade både med händerna och fötterna.

Nästa stafett var att man ska hoppa över typ mini fotbollsmål. Jag har glömt namnet på vad dem heter men dem liknar mycket mini fotbollsmål. Det var inte svårt tyckte jag men man fick jobba med benen när man hoppade över mini fotbollsmål.

Den tredje stafetten för vår grupp var att man skulle göra mål i basketkorgarna men man fick inte göra mål på samma utan efter att man har försökt eller gjort mål på ena basketkorg så skulle man försöka göra mål på den andra basketkorgen. Man skulle göra så många mål så möjligt också för att nästa stafett var när den gruppen var klara så skulle alla bytta stafett. Jag kände att jag nästan inte kunde jogga mer från basketkorgen till den andra basketkorgen för att jag hade ansträkt mig mycket på alla stafetter men jag ansträngde mig lika mycket på basketstafetten. Jag försökte att jogga så mycket jag kunde fast jag nästan var slut så joggade jag.

Efter basketstafetten så var det den stafetten man skulle göra så fort man kunde för då fick motståndaren mindre poäng. Vi räknade poäng och ju högre poäng desto bättre. På stafetten skulle man ta en ärt påse från där stafetten började till den sluttade och tillbaka. När man var halväggs så skulle man lämna ärt påsen och springa tillbaka. De här skulle man göra med alla 20 ärt påsarna. Jag tyckte att det inte var så svårt när man sprang för att man villade lite tills alla dem andra i sin grupp hade sprungit.

Nästa station för oss var att man skulle hoppa över plintar och sedan hoppa över tillbaka. Det tyckte jag inte var svårt men när jag skulle hoppa över plintarna så träffade min knäskål plinten och det gjorde lite ont.

När vi sluttade idrott och lite innan så hade jag ont i vadmusklerna. Vad jag tror är att jag har jobbat mycket med vadmusklerna. Det kan inte vara träningsvärk för att det tar tid tills det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar