Etiketter

tisdag 12 mars 2013

iVolvoRobot 1


Idag 08-03-2013 har jag börjat programmera min robot. Jag döpte min robot till iVolvoRobot som jag tycker är ett riktigt bra namn Själva programmet MINDSTORMS NXT är enkelt att förså för att den har en gaid som är enkelt också att förstå. Vi kollade hur andra elevers bloggar om robotar och en av tipsarna var att man ska dubbla grader när den ska vända så att den vänder så som man vill.

Vi började med att köra framåt som var enkelt att göra man bara tog kör som står högt upp till vänster marginalen och drog på den vita rutan. Sen bara körde den. Man kan välja hur många sek den kan köra också;



Sen var det två varv runt en punkt. Man skulle då tänka dubbelt. Som man ser så kör min robot lite fram sedan snurrar den två varv;


Den tredje saken var att snurra 180° runt en punkt. Här skulle man också tänka dubbelt;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar