Etiketter

tisdag 27 augusti 2013

En plats de kallar lyckan författare, Mårten Sandén, Läst s. 7-68

Min bok har två huvudpersoner och det är en pojke och en flicka. De heter John och Mia men de känner inte varandra. John börjar att han är i lusthuset där han brukar gå. Mia berättelse börjar med att hon stal en veckotidning och vakten var nära på att ta henne. Johans föräldrar har skilt sig. Han bor med sin pappa medan hans tvillingbröder bor med hans mamma och tvillingbrödernas styvpappa. En dag kommer hans mamma till Johns och hans pappas hus. De börjar att pappan frågar om hans barn med en snäll ton men sedan slutar att de båda snubblar på varandra när Johns mamma börjar gå. Pappa vill att Anna (som Johns mamma heter) ska stanna. Jag tror att Mia bor med sin mamma men inte med någon annan. Hon jobbar på en pizzeria. Efter hennes mamma har gått ut ringer Mia sina vänner och de har fest hos henne.

Hur huvudkaraktärerna ser ut framgår inte i boken. Båda två är snälla inom sig men Mia är i lite grupptryck tycker jag. Hon sa att de inte fick röka inomhus men tillslut när hon är ful gör hon själv det. Johan stressar sig mycket för att göra hennes flickvän glad. Han säger inte heller emot folk vilket påpekar att han är snäll

Bokens inledning börjar med mitt i deras liv. Mia börjar med att stjäla veckotidningen. John börjar med att han är i lusthuset. Jag tyckte att de var förvirrande de förstasidorna men sedan förstår man.


Jag tycker att en bra bok ska börja med från hela början för då tycker jag att det inte förvirrar i början. Man vet också hela historien vilket är mer intressant enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar