Etiketter

torsdag 19 januari 2012

Diskussionsfrågor v.2

1. Dom började att cykla. Sen såg dom en bro som var nästan färdigbyggd. På en skylt så stog det Varning! Livsfara men Anton, Stefan och Frida gick endå inne i bron.
2. Jag tycker att det är bra inledning. Den gör läsaren hela tiden nyfiken.
3. Jag tycker att en bra bok ska ha en bra inledning och gör läsaren nyfiken.
4. Det enda rätta heter en bok som har bra inledning och den handlar om motorcyklar. Jag gilar motorcykelböcker och bilböcker.
5. Jag tror att dom kommer träffa Ricke, Lukas och Marko igen. Jag tror att Ricke, Lukas och Marko kommer att ge upp och att dom inte bråkar med Anton. Bron är fortfarande en arbetsplats. Det regnar. 
6. Boken utspelar sig på en bro som inte är färdigbyggd ännu. Det regnar hela tiden och bron är en arbetsplats. Det är stängsel runt om bron och det finns en varningsskylt där det står: "Varning! Livsfara". Det är verkligen farligt för vissa väggar är inte täppta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar